Direktlänk till inlägg 22 maj 2007

Kan jag bara få vara hemma idag ?

Av Annica Sterneling - 22 maj 2007 11:26

Nähdå...ska jobba från klockan tre. Jag har så j-a ont i magen, det gör fakstiskt så ont så jag börjar fundera på om det inte är normalt. Men det är väl bara att åka iväg till eftermiddagen och se glad ut...

Skulle väl varit på föreläsning men det flög väl bort i mitt huve...tur att man har snälla vänner som talar om att det var just igår hmmm... ja i allafall sms:ar och talar om att hon ÄR på föreläsning...

Läste att det varit fantastiskt bra ialla fall så jag vet ju att jag missade något bra...men men ,"va är väl en bal på slottet"...

Jag for till Kimstad i går morse, vi träffades i skogen med vovvarna och luffade runt. Zenta badade och rullade sig i grönt vatten och Drutten i kobajs så när vi kom hem innan vi käka frukost fick vi bada hund. Men sen smakade det bra med frulle ska ja lova. Jag hade köpt med frallor och micke kokade mina favoägg, så där lagom löskokta och ansjovis till.

Sen drog vi til Norrköping, jag var på ett repslageri och beställde linor till doggisarna som jag kan ha ute på Gårdshuset i sommar när jag ska ha me mina vovvar i trädgården. Vi var på en loppis och kollade runt. Jag blev bjuden på en underbart himmelskt god mjukglass med nötströssel, på en kiosk som är känd för att ha god glass som jag nu inte kommer på namnet på.

När vi kom hem till Kimstad igen började Carina röja lite i tvättstugan, Micke och jag satte oss vid datorn. Han hjälpte mej att framkalla kort och vi pysslade lite med min hemsida, jag hade lite ideer som han hjälpte mej att förverkliga, så min hemsida är under "renovering" kan man säga.

SEN...nu ska ni få höra...jag fick klippa Buddha ENSAM, ingen annan har fått klippa Carinas hundar i ansiktet, inte ens på trimmet. Fattar ni vad stolt jag är. Hon ger mig så mycket beröm hela tiden så jag blir generad. Jag har tjata på Carina hela tiden sen dom var här sist för Tessan var inne för att titta på lilla Ricco och då sa hon att Buddha likanade en Bedlingtonterrier...jag kollade i hundboken sen för jag var lite osäker på hur den ser ut. Jag såg INTE likheten men om någon gör det får han absolute INTE se ut så. Dom är asfula i mina ögon...

Det gick bra på trimbordet den här gången oxå men vi stog ute och dom andra hundarna var runt omkring så lite överseende fick jag ha för att han blev otålig.

När jag var färdig med det, målade jag ett bord som dom ska ha vid tv:n i den där UNDERBARA färgen som jag målat annat me, badtunnesidan, mina utemöbler, krukor, hyllor. Ska ut på torsdag och måla det en gång till.

Sen kom Leffan...efter jobbet och då hjälpte Micke, Leffan och jag åts att tvätta båda bilarna både innne och ute medans Carina fixade middag. Grillat kött och potatisgratäng. Fattar ni va gott det va med middag och det är min favomat. Vi fick blåbär och mjölk till efterrätt. Mätta cch trötta tippade vi soffan och kollade på säsongens sista Anna Phil.

Måste ju passa på att återigen... GRATTIS FRODO och EVA-LOTT för championvinsten i helgen. Grattis grattis grattis grattis !!

Nu ska jag pilla me min hemsida och HÄNGA TVÄTT...blääää.

 
 
Ingen bild

Tessan

23 maj 2007 15:39

Men Annica! Jag skojjade ju lite om Bedlington terriern...du vet väl hur jag är,jag kan ju säga allt möjligt på skämt!! Det var isåfall i ansiktet, du vet Bedlington harju liksom håret i en båge uppåt över nosen...eller hur jag ska förklara! Du vet ju att jag tycker du är jätte duktig på att klippa!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards