Alla inlägg den 23 mars 2007

Av Annica Sterneling - 23 mars 2007 17:12

Så här trött blir man av stan ska jag lova, men det var en otäck värld jag kom till i början tyckte jag. Massa stora långa saker som pustade eller något, matte sa att dom kallades bussar. Konstiga stolpar och STORA STORA hus. Ben överallt. Vi skulle möta husse och kom till en park men där hann man ju inte lukta alls, nu skulle det till stan och tränas. Fattar ni va massa ljud det är på stan och massa trappor och dörrar. Efter ett tag blev det bättre, hamnade på en gata med inte en enda bil, det var trevligt. Tanterna sa att jag är söt, klart man blir smickrad och matte log med hela ansiktet. Sen fick vi sitta på en bänk, kollade in duvorna och DÅ kom husse med korv. Snacka om uteservering. Det va gott. Matte sprang lite förvirrat in och ut genom dom där dörrarna med trappor och hade med påsar när hon kom ut. Tjoho, tänkte jag när hon kom ut från en trappa och sa att hon köpt halsband till Zenta och mig. Så var det bara såna halsband så att färstingarna inte vill hänga me oss. Efter lite mer promenad så åkte vi i ett konstigt litet rum där dörrarna åkte upp av sig själva och sen fick jag se BILEN...Nu ska jag försöka få i mig lite mat, husse får bära mig till matskålen sen ska matte och husse som tur är åka iväg utan oss, dom skulle tillbaka till det där konstiga stället igen, där det fanns såna där...va hette det nu igen...bussar ja...för att äta mat! När det finns mat hemma...ja, ja det är deras bekymmer. Vi ska SOVA...zzz

Av Annica Sterneling - 23 mars 2007 10:58

...men är fortfarande tung i huvudet och ont i halsen. Har kollat runt lite på olika sidor på nätet, "surfat runt" alltså.Har inte så mycket att berätta om eftersom jag mest hängt i soffan, framför datorn eller i sängen dom senaste dagarna.Jo, jag hade lite sällskap igår av Tessan och vovvarn, så kom Kjell en sväng oxå men han blev sur på mig så nu hör han väl inte av sig på ett par dagar om jag känner honom rätt.Hade lite putsning av hundar igår, klippte lite klor och jämnade till skägget på dom. Zenta var så duktig, skötte sig exemplariskt. Det bästa är nog att vara ensam när man trimmar dom, kan bli lite rörigt annars. I eftermiddag ska jag ta mig till stan, Leffan ska hämta sin klocka som varit på lagning och jag tänkte att hundarna ska få följa med och stadsträna lite. Det blir i alla fall en liten utflykt.Nu ska jag surfa vidare...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards