Alla inlägg under mars 2007

Av Annica Sterneling - 6 mars 2007 13:51

Idag har jag varit hundvakt åt grabbarna i Kimstad och det har varit så kul. Började med att trimma min lilla Svennis men det är inte superenkelt, han tycker inte det är jätte kul att klippas men det blev i alla fall bättre än innan. Så har jag klippt klorna på både Rozzan possan och Rambo, det gick kanonbra. Jag älskar att pyssla med hundar på det här viset, skulle verkligen kunna tänka mig att jobba så. Har jobbat lite med min hemsida oxå, lagt in lite nya bilder och lärt mig lite nya grejer. Har gått på kurs hos Micke, jag har lärt mig att lägga in små bilder så kan man klicka på dom så blir dom större. Man får plats med mycket fler bilder på det viset. En annan sak jag lärt mig är att göra "knappar" med länkar under, så nu är det bara att öva.Kollade på nya Wallander filmen igår, den var bra men det känns lite konstigt att se den och veta att Johanna inte finns mer. Det river upp masssa egna tankar från ryggsäcken, har haft lite svårt med sömnen inatt. Har legat och tänkt en del.Nu ska jag gå ner och laga spagetti och köttfärsås till min stora familj, jag stormtrivs här vill inte åka hem...men vardagen kommer så snabbt är det värsta.

Av Annica Sterneling - 4 mars 2007 16:11

Ni är världens bästa kompisar, hade det inte varit för er hade Leffans födelsedag inte blivit så ihågkommen som den nu är. Känns som ni är våran familj. Puss!Grattis min Leffan, idag är det din dag. Vi firade honom med tårta och kaffe på sängen men det går ju inte att överaska honom, han är alltid vaken långt innan oss andra men han fick snällt ligga kvar och vänta på sitt födelsedagskaffe. Utav Carina & Micke fick han en födelsedagsmugg och jag fick också en men det var en vänskapsmugg. Han blev firad i tunnan igår kväll med champange och inte nog med det... dom hade köpt en jättesnygg mocka jacka !!!Dom skämmer bort oss totalt. Jag tror Leffan blev lite förlägen över alla överraskningar, vi pratade på vägen hem om att vi har aldrigt haft såna kompisar som dom. Inte bara för alla presenter nu utan jag menar det stora hela, vi trivs så himla bra tillsammans. Det var inte bara Leffan som fick present jag fick oxå. Vi var på Hjärta till Hjärta för länge sen, där hade dom en kruka/vas som är ett huvud som en clown. Jag blev förälskad men hade handlat massor redan så jag pioriterade bort den. Den hade som varit och handlat åt mig. Plus att jag fick två läppglans.Ja, jag hade ingen present till Leffan vi hade ju kommit överens om det men jag gjorde en smörgåstårta som vi åt i Kimstad igår kväll innan badet. Imorron ska jag tillbaka "hem", jag längtar redan. Micke och Carina ska uträtta lite ärenden så jag ska hundarna på tisdag. Jag ska ha en slappardag med doggisarna, det ska bli så sköööööööööööööööööööööööööööööööönt, vi ska promenera, läsa, laga lite mat och bara ha det skönt. Men jag får nog gå i omgångar på promenad kan noh inte ta me 5 hundar på en gång.Nu ska jag duscha.

Av Annica Sterneling - 2 mars 2007 21:36

Hej !Äntligen tillgång till dator och tid har jag oxå. Jag jobbar med F.Idag har Tessan, Acke och lilla Primo varit inne hos oss och fikat. Det var typ första gången alla fyra hundarna träffades på riktigt och det gick himla bra. Primo var väldigt förtjust i Zenta och vise versa, annars brukar Zenta tycka att småvovvarna kan vara lite jobbiga. Dom busade så Zentas tunga bara hängde som en lång slips.Fasen vad jag saknar mina älsklingar, alla tre. Ikväll skulle jag verkligen velat ligga hemma i min egna säng och gärna på Leffans arm. Men så är det inte denna kväll.Ska försöka få lite mera ordning på mitt liv framöver, jag har sagt upp mig från F och ska jobba 90 % hos A från och med 1/4. Orkar inte hålla på att flacka mellan olika ställen, visst det går ett tag men sen blir det bara jobbigt. Vet inte vart man hör hemma till slut. Hos F vet jag att jag inte komma få mera procent så det fick avgöra. I alla fall i det stora hela.Men en månad till får det vara så här i mitt liv.På söndag fyller Leffan år, jag har gjort en smörgåstårta i eftermiddag som vi ska äta med Micke & Carina imorron kväll. Det var den enda present som han önskade sig. Tänk han har blivit så gammal så han har allt och inget önskar sig längre...precis som jag.Nu ska jag kolla vem som åker ut från Lets Dance, jag tycker i alla fall att Lasse Brandeby beter sig lite barnsligt, man ska ju inte stå där och be om att bli utröstad. Har man gett sig in i leken får man väl avsluta den oxå, tycker jag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards